BenQ, znana światowa marka cyfrowych urządzeń lifestylowych i innowator w dziedzinie profesjonalnej technologii wyświetlania, ogłosiła, że jej PhotoVue SW321C jest pierwszym na świecie monitorem, który uzyskał certyfikat TUV Rheinland w zakresie wyjątkowej ochrony przed odbiciami i odblaskami, gwarantującej wysoki komfort pracy wysoką jakość obrazu dla profesjonalnych fotografów i montażystów wideo.
– Wykorzystując panel A.R.T., który spełnia wymagania TUV Rheinland, BenQ SW321C jest pierwszym monitorem, który zapewnia profesjonalistom ekrany eliminujące odblaski i odbicia w celu symulacji wrażeń wizualnych przypominających papier na ekranie — powiedział Conway Lee, prezes BenQ Corporation. – Ponadto, dzięki naszemu wyjątkowemu oprogramowaniu BenQ Paper Color Sync, możemy zapewnić spójność kolorów od ekranu do wydruku.
Opracowany przez wiodącego producenta paneli TFT-LCD, firmę AU Optronics (należącą do BenQ Group), panel A.R.T. zapewnia realistyczny i krystalicznie czysty obraz dzięki wyjątkowej powłoce i właściwościom przeciwodblaskowym. Gwaranuje to ochronę oczu i komfort w różnych warunkach oświetleniowych otoczenia. Dzięki temu, A.R.T. został pierwszym panelem, który uzyskał certyfikat bezodblaskowości od TUV Rheinland, czołowego światowego autorytetu w dziedzinie testów i certyfikacji bezpieczeństwa.
W oparciu o liczne surowe przepisy międzynarodowe, w tym dotyczące obróbki powierzchni ekranu, testów odblasków i odbić, certyfikat antyrefleksyjny TUV Rheinland w największym stopniu potwierdza doskonały współczynnik kontrastu z otoczeniem (ACR) modelu SW321C, zapewniający profesjonalną jakość obrazu i kontrast kolorów w jasnym i zróżnicowanym oświetleniu otoczenia pracy.
Będąc od lat jednym z najpopularniejszych profesjonalnych monitorów dla fotografów i montażystów wideo, BenQ SW321C jest wyposażony w wyjątkową technologię AQCOLOR zapewniającą pożądaną w branży wydajność kolorów z jednolitą jasnością i spójnością barw na całym ekranie, zapewniając najlepszą platformę do precyzyjnej edycji zdjęć i niezawodnej reprodukcji barw na wydrukowanych zdjęciach.
Udoskonalając dzisiejsze profesjonalne monitory zapewniające wierność reprodukcji kolorów, SW321C wykorzystuje teraz technologię paneli A.R.T. w celu uzyskania efektu przypominającego papier, który w połączeniu z oprogramowaniem BenQ Paper Color Sync zapewnia, że fotografie wyglądają praktycznie identycznie na ekranie jak na papierze.
Aby zapewnić fotografom i twórcom wideo najlepsze, kreatywne doświadczenia ze spójnością kolorów, symulacją tekstury papieru na ekranie oraz synchronizacją kolorów między ekranem a wydrukiem, firma BenQ będzie wykorzystywała panele A.R.T. we wszystkich nadchodzących modelach rodziny SW, wykraczająca standardy branżowe.
Źródło: BenQ Corporation
www.benq.pl
Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.
W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.
Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.
Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.
Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.
Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.
Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.
W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.
Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.
Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.
Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.
Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.