Poligrafia

Premiera sztancy rotacyjnej Iecho MCT

Nowe rozwiązanie z portfolio iEcho – sztanca rotacyjna MCT to wysokowydajne urządzenie do wycinania, nacinania i bigowania, pracujące w oparciu o wykrojnik zamontowany na cylindrze magnetycznym. Jest to idealne rozwiązanie do średnio- i wysokonakładowej produkcji naklejek, pudełek, etykiet czy kart z nieregularnymi kształtami. Maszyna swoją europejską premierę miała na targach FachPack w Norymberdze a teraz jest gotowa do prezentacji w show-roomie firmy Akonda – dystrybutora iEcho w Polsce.

iEcho MCT obsługuje maksymalny rozmiar papieru – 508x355mm i pracuje z prędkością do 5000 arkuszy na godzinę. Urządzenie posiada automatyczny podajnik papieru (pobieranie przy wykorzystaniu pasa, wysokość stosu do 250mm) i stół pozycjonujący arkusze, a materiał obrabiany jest w precyzyjnie wykonanym zespole cylindrów, gdzie na górny, magnetyczny cylinder montowany jest wykrojnik. Odległość pomiędzy cylindrami jest determinowana grubością obrabianego materiału. Sztanca rotacyjna MCT posiada moduł separujący ażur, który spada do skrzyni pod taśmą na wykładaniu, dzięki czemu powstają gotowe wykroje. Maszyna zajmuje powierzchnię 2 metrów kwadratowych i dzięki małej powierzchni jest łatwa w transporcie, jednak kompaktowy rozmiar nie wyklucza mnogości zastosowań. MCT posiada wygodny ekran dotykowy i intuicyjne oprogramowanie. Maszyna jest zaprojektowana w ten sposób, aby pozwolić na bezpieczną wymianę wykrojnika magnetycznego przez operatora a dzięki inteligentnemu podajnikowi papier jest zawsze precyzyjnie wyrównany.

“MCT znajduje szerokie zastosowanie do naklejek samoprzylepnych, etykiet na wino, zawieszek odzieżowych, kart do gry i innych produktów, wykorzystywanych też w branży odzieżowej czy elektronicznej. Pobierane arkusze są równane do strony operatora, aby zapewnić największą powtarzalność, precyzję pracy i co ważne dla naszych Klientów – bez znaczenia na jakim rodzaju papieru maszyna pracuje. – zapewnia Dominik Szulim, współwłaściciel firmy Akonda. – Istotne jest również to, że pożądany kształt jest wycinany przez wykrojnik umiejscowiony precyzyjnie na szybkoobrotowym cylindrze magnetycznym, co daje możliwość wykonania różnorodnych procesów wykrawania, takich jak cięcie pełne, nacinanie, perforowanie i bigowanie.

iEcho znane jest w Polsce jako wiodący producent ploterów tnąco-bigujących. Seria iEcho PK wyposażona w automatyczny podajnik arkuszy w formatach od 60x40cm, 73x55cm i 120x90cm została wdrożona już w kilkudziesięciu drukarniach na terenie całego kraju. Na ploterach bigująco-tnących produkowane są naklejki, etykiety, pudełka już od 1 sztuki, w oparciu o załadowany cyfrowo plik w formacie PDF lub DXF. Portfolio iEcho obejmuje również większe stołowe plotery tnąco-bigujące z serii BK3/BK4 i TK4 – do materiałów płaskich (kompozyty, MDF, PCV, skóra naturalna) i z serii VK do materiałów w roli (reklama, home-decor i tekstylia). Plotery obu serii mogą być skonfigurowane w rozmiarach od 120x160cm do 330x550cm z szerokim zakresem dostępnych narzędzi, takich jak noże aktywne, oscylacyjne, rotacyjne czy frezarki o mocy 300W lub 1800W.

Mariusz Bogucki, kierownik działu handlowego Akondy zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt – Nasi Klienci są spokojni, ponieważ przy każdej instalacji odbywa się szczegółowe szkolenie z obsługi maszyny. Nie bez znaczenia jest wsparcie serwisowe zapewnione przez nasz dział techniczny, a to daje ogromne poczucie bezpieczeństwa. Zresztą już sam producent zadbał o to, by korzystanie ze sztancy rotacyjnej czy ploterów było proste i intuicyjne.

Innowacja wpisana w DNA organizacji sprawia, że iEcho to firma realizująca zamówienia na kilka tysięcy ploterów do cięcia rocznie, inwestująca i notowana na giełdzie w Szanghaju. Personel producenta to blisko 300 specjalistów a produkcja większości komponentów odbywa się w obrębie spółki na powierzchni blisko 60 000 m2. Akonda jest najbardziej aktywnym partnerem iEcho, z największą ilością dostarczanych ploterów w Europie środkowo-wschodniej.

Źródło: AKONDA S.C.

www.akonda.pl

Czy wiesz że…

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top