Poligrafia

Premiera sztancy rotacyjnej Iecho MCT

Nowe rozwiązanie z portfolio iEcho – sztanca rotacyjna MCT to wysokowydajne urządzenie do wycinania, nacinania i bigowania, pracujące w oparciu o wykrojnik zamontowany na cylindrze magnetycznym. Jest to idealne rozwiązanie do średnio- i wysokonakładowej produkcji naklejek, pudełek, etykiet czy kart z nieregularnymi kształtami. Maszyna swoją europejską premierę miała na targach FachPack w Norymberdze a teraz jest gotowa do prezentacji w show-roomie firmy Akonda – dystrybutora iEcho w Polsce.

iEcho MCT obsługuje maksymalny rozmiar papieru – 508x355mm i pracuje z prędkością do 5000 arkuszy na godzinę. Urządzenie posiada automatyczny podajnik papieru (pobieranie przy wykorzystaniu pasa, wysokość stosu do 250mm) i stół pozycjonujący arkusze, a materiał obrabiany jest w precyzyjnie wykonanym zespole cylindrów, gdzie na górny, magnetyczny cylinder montowany jest wykrojnik. Odległość pomiędzy cylindrami jest determinowana grubością obrabianego materiału. Sztanca rotacyjna MCT posiada moduł separujący ażur, który spada do skrzyni pod taśmą na wykładaniu, dzięki czemu powstają gotowe wykroje. Maszyna zajmuje powierzchnię 2 metrów kwadratowych i dzięki małej powierzchni jest łatwa w transporcie, jednak kompaktowy rozmiar nie wyklucza mnogości zastosowań. MCT posiada wygodny ekran dotykowy i intuicyjne oprogramowanie. Maszyna jest zaprojektowana w ten sposób, aby pozwolić na bezpieczną wymianę wykrojnika magnetycznego przez operatora a dzięki inteligentnemu podajnikowi papier jest zawsze precyzyjnie wyrównany.

“MCT znajduje szerokie zastosowanie do naklejek samoprzylepnych, etykiet na wino, zawieszek odzieżowych, kart do gry i innych produktów, wykorzystywanych też w branży odzieżowej czy elektronicznej. Pobierane arkusze są równane do strony operatora, aby zapewnić największą powtarzalność, precyzję pracy i co ważne dla naszych Klientów – bez znaczenia na jakim rodzaju papieru maszyna pracuje. – zapewnia Dominik Szulim, współwłaściciel firmy Akonda. – Istotne jest również to, że pożądany kształt jest wycinany przez wykrojnik umiejscowiony precyzyjnie na szybkoobrotowym cylindrze magnetycznym, co daje możliwość wykonania różnorodnych procesów wykrawania, takich jak cięcie pełne, nacinanie, perforowanie i bigowanie.

iEcho znane jest w Polsce jako wiodący producent ploterów tnąco-bigujących. Seria iEcho PK wyposażona w automatyczny podajnik arkuszy w formatach od 60x40cm, 73x55cm i 120x90cm została wdrożona już w kilkudziesięciu drukarniach na terenie całego kraju. Na ploterach bigująco-tnących produkowane są naklejki, etykiety, pudełka już od 1 sztuki, w oparciu o załadowany cyfrowo plik w formacie PDF lub DXF. Portfolio iEcho obejmuje również większe stołowe plotery tnąco-bigujące z serii BK3/BK4 i TK4 – do materiałów płaskich (kompozyty, MDF, PCV, skóra naturalna) i z serii VK do materiałów w roli (reklama, home-decor i tekstylia). Plotery obu serii mogą być skonfigurowane w rozmiarach od 120x160cm do 330x550cm z szerokim zakresem dostępnych narzędzi, takich jak noże aktywne, oscylacyjne, rotacyjne czy frezarki o mocy 300W lub 1800W.

Mariusz Bogucki, kierownik działu handlowego Akondy zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt – Nasi Klienci są spokojni, ponieważ przy każdej instalacji odbywa się szczegółowe szkolenie z obsługi maszyny. Nie bez znaczenia jest wsparcie serwisowe zapewnione przez nasz dział techniczny, a to daje ogromne poczucie bezpieczeństwa. Zresztą już sam producent zadbał o to, by korzystanie ze sztancy rotacyjnej czy ploterów było proste i intuicyjne.

Innowacja wpisana w DNA organizacji sprawia, że iEcho to firma realizująca zamówienia na kilka tysięcy ploterów do cięcia rocznie, inwestująca i notowana na giełdzie w Szanghaju. Personel producenta to blisko 300 specjalistów a produkcja większości komponentów odbywa się w obrębie spółki na powierzchni blisko 60 000 m2. Akonda jest najbardziej aktywnym partnerem iEcho, z największą ilością dostarczanych ploterów w Europie środkowo-wschodniej.

Źródło: AKONDA S.C.

www.akonda.pl

Czy wiesz że…

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top