Poardy

Jak wybrać drukarnię?

Zarówno firmy funkcjonujące w różnych branżach, jak i prywatni klienci często decydują się na skorzystanie z usług drukarni. Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, wybierając przedsiębiorstwo tego typu. Dzięki temu zyskuje się pewność, że zlecenie zostanie wykonane we właściwy sposób.

Rewolucja online i cyfryzacja przeniosła wiele biznesów do sieci. W tym również drukarnie. Dzięki temu nie jesteśmy skazani na jednego kontrahenta, a możemy wybrać partnera biznesowego, który spełnia nasze standardy. Wybierając drukarnię, możemy skorzystać z drukarni internetowych, które umożliwiają szybką realizację naszych projektów i dostarczają zamówione materiały pod wskazany adres.

W internecie znajdziemy wiele ofert drukarni. Jak pośród nich wszystkich wybrać tą, która będzie realizowała nasze projekty?

Po pierwsze warto zwrócić uwagę na zakres oferowanych usług. Dla wielu dużych firm będzie ważna możliwość drukowania w jednym miejscu wszystkich materiałów reklamowych: od wizytówek po druk wielkoformatowy np. banery.

Decydując się na współpracę z drukarnią, należy przede wszystkim sprawdzić, jaki zakres usług oferuje dana firma. Poszczególne przedsiębiorstwa poligraficzne mogą bowiem prowadzić różną działalność – niektóre z nich skupiają się na druku wielkoformatowym i oferują przygotowywanie takich materiałów reklamowych jak banery czy billboardy, a inne koncentrują się na wykonywaniu mniejszych zleceń, w tym na drukowaniu m.in. wizytówek, prac dyplomowych lub ulotek promocyjnych. 

Jeśli zakres oferowanych usług nam odpowiada, kolejnym ważnym czynnikiem będzie jakość druku. Należy sprawdzić, jakim sprzętem dysponuje drukarnia i w jakiej technologii oferuje druk. Jeżeli nie mamy szerszej wiedzy na ten temat, to zawsze warto podpytać pracownika na czacie lub napisać maila z zapytaniem, który rodzaj produktu będzie najlepiej pasować do naszych oczekiwań.

Niezbędnym elementem weryfikacji drukarni będą również opinie klientów. Warto sprawdzić, z kim współpracuje dana drukarnia i dla jakich firm realizuje zamówienia. Zawsze poświęćmy te kilka chwil, aby przeczytać opinie i zajrzeć w zakładkę “O nas” na stronie drukarni internetowej. Przejrzystość informacji i zaprezentowanie portfolio klientów będzie niewątpliwym plusem.

Ostatnim elementem, który warto mieć uwzględniać, będą również nagrody dla firmy i zdobyte certyfikaty. O ile te informacje nie są aż tak znaczące dla osób indywidualnych, to dla korporacji czy dużych firm, które stawiają na jakość, będzie to znaczący czynnik wyboru. Nie każda drukarnia na rynku jest w stanie pochwalić się branżowymi wyznacznikami jakości.

Kolejnym punktami, które sprawdzamy przed wyborem drukarni, jest czas realizacji zamówienia, czas dostawy oraz jej koszty.

Najlepsze i rzetelne drukarnie jasno określają czas realizacji zamówienia, czyli czas druku liczony od momentu akceptacji plików. Zazwyczaj zamówienia realizowane są od 1 do 4-5 dni roboczych, w zależności od skali zamówienia.

Lepiej też wybrać firmę, która nie tylko oferuje dogodne ceny, lecz także pozwala na sprawdzenie jakości usług jeszcze przed rozpoczęciem realizacji zlecenia. Warto więc poszukać drukarni, która proponuje klientom darmowy wydruk próbny – dzięki temu od razu można sprawdzić, czy zamówienie zostanie wykonane zgodnie z naszymi oczekiwaniami i potrzebami.

Możemy również zweryfikować, czy drukarnia posiada biuro obsługi klienta i czy w przypadku problemów lub pytań, pracownicy udzielają wsparcia. To bardzo ważny punkt szczególnie w przypadku dużych zleceń, na które posiadamy krótki termin realizacji.

Wybierając drukarnie, zwracamy uwagę na jakość obsługi klienta, czas dostawy, opinie o firmie i jakość druku. Dobrze wybrana drukarnia będzie solidnym partnerem w biznesie, nie zawiedzie w sytuacjach kryzysowych i zrealizuje nawet najtrudniejsze zlecenia.

Czy wiesz że…

Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.

Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.

Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.

Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.

Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.

Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.

Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.

Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.

Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top