Inteligentne planowanie produkcji jest dziś elementem całkowicie niezbędnym w nowoczesnych drukarniach, ponieważ klienci wymagają coraz większej różnorodności produktów, szybkich dostaw i niższych cen. Elastyczne planowanie i procesy są nieodzowne na drodze do Drukarni 4.0; tak, aby móc w krótkim czasie reagować na zmieniające się wymagania klientów i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną na rynku.
Narzędzie Job Optimiser firmy Koenig & Bauer to wydajne oprogramowanie typu Advanced Planning Software (APS), służące do szczegółowego planowania procesów produkcyjnych. Inteligentne algorytmy planowania i optymalizacji automatyzują wszystkie zadania związane z planowaniem, zapewniając jego wysoką skuteczność. Płynna integracja z systemami MIS i MES umożliwia drukarniom optymalizację procesu planowania w obszarach produkcji i logistyki, a tym samym odpowiednie sterowanie przepływami materiałowymi i możliwościami produkcyjnymi.
Efektywne planowanie produkcji w pięciu krokach
Szybsze wdrożenie idealnego planu produkcji dzięki automatycznemu planowaniu szczegółowemu – dzięki tym funkcjom planowania oprogramowanie Job Optimiser zwiększa potencjał wydajności codziennej produkcji:
- Automatyczny import wstępnie zaplanowanych zleceń produkcyjnych z systemu MIS zapewnia szybkie i niezawodne dostarczenie wszystkich informacji o zleceniu. Podgląd zleceń z funkcją asystenta sygnalizującego zapewnia szybki przegląd bieżącego stanu produkcji oraz innych informacji, takich jak dostępność materiałów i narzędzi, proofów i akceptacji wydruków. Za pomocą funkcji szybkiego filtrowania można wybrać do szczegółowego planowania wszystkie zadania gotowe do produkcji.
- Planowanie obłożenia maszyn definiuje zasoby maszyn i okna czasowe dla poszczególnych etapów produkcji planowanych zleceń. W celu zapewnienia terminowej produkcji uwzględnia się wszystkie możliwe powiązania i zależności. Aby zapewnić wysoki stopień elastyczności w planowaniu szczegółowym, w przypadku zmian w planach zasoby można dynamicznie dostosowywać.
- Za pomocą funkcji „Load Balancing” inteligentne algorytmy sterowania mogą być wykorzystywane do optymalnego rozdzielania procesów roboczych na odpowiednie maszyny drukujące i urządzenia obróbki po druku w celu uzyskania równomiernego obciążenia urządzeń i wyższej ich wydajności.
- Planowanie kolejności określa chronologiczną kolejność wykonywania różnych zleceń na maszynach. Kolejność zleceń jest optymalizowana zgodnie z parametrami specyficznymi dla druku i maszyny, takimi jak lakierowanie, rodzaj lakierowania lub możliwości automatyzacyjne danego urządzenia, aby zminimalizować czasy narządzania. W przypadku zmian w planach kolejność zleceń i obliczanie czasu narządzania są odpowiednio dopasowywane.
- Zoptymalizowana lista zleceń trafia automatycznie do oprogramowania LogoTronic MES i zapewnia szybszą realizację procesów roboczych oraz doskonałą ich synchronizację.
Całkowicie nowy poziom planowania produkcji
Narzędzie Job Optimiser jest idealnym rozwiązaniem umożliwiającym realizację zautomatyzowanego szczegółowego planowania produkcji drukowanej. Kolejność produkcji jest optymalizowana pod kątem technicznych parametrów druku, takich jak podłoże, farba i wymagania dotyczące uszlachetniania, dzięki czemu czasy narządzania znacznie się skracają, a dodatkowe moce produkcyjne mogą być wykorzystane w kolejnych zleceniach. Formy drukowe, podłoża, farby i inne niezbędne materiały są gotowe w odpowiednich maszynach w zaplanowanym czasie i w dokładnie określonej kolejności.
Job Optimiser przenosi planowanie produkcji na zupełnie nowy poziom. Niezależnie od tego, czy chodzi o zadania typu web-to-print z najkrótszym czasem realizacji, czy też o produkcję pudełek składanych z wieloma specjalnymi kolorami i wariantami – tutaj można w pełni wykorzystać zalety tego narzędzia: automatyczne planowanie kolejności, dynamiczne dopasowywanie zasobów, nieprzerwana produkcja dzięki wysokiej dostępności materiałów. Job Optimiser to wydajne, łatwe w obsłudze oprogramowanie do planowania produkcji dla drukarni, stanowiące integralną część systemu Print 4.0, pozwalające na zwiększanie wydajności całego przedsiębiorstwa.
Źródło: Koenig & Bauer (CEE) Sp. z o.o.
www.pl.koenig-bauer.com
Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.
W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.
Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.
Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.
Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.
Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.
W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.
Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?
Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.
Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.
Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.
Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.
W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.
Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?
Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.
Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.
Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.
Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.