Druk offsetowy, wielkoformatowy, czy cyfrowy?

Każdej firmie zależy na wysokiej jakości, trwałej reklamie, która jest wizytówką firmy. W zależności od efektu końcowego wydruku, reklama może przyciągać… lub odstraszać odbiorców. Oprócz samego projektu graficznego i jakości materiałów wykorzystanych do przygotowania banerów istotna jest także sama metoda druku – wybierając drukarnie spotkasz się z pojęciem druku cyfrowego oraz druku offsetowego czy wielkoformatowego. Czy któryś z nich jest lepszy? To zależy. Każdy z nich ma swoje wady i zalety. W zależności od specyfiki zlecenia należy świadomie dobrać rodzaj a drukarnia powinna profesjonalnie doradzić w tym temacie.
Druk offsetowy, wielkoformatowy i cyfrowy – podstawowe różnice
- wielkość nakładu – druk offsetowy jest wykorzystywany przy dużych nakładach a cyfrowy przy niewielkich zleceniach. Niskie nakłady w przypadku offsetu, ze względu na dłuższy proces przygotowania do druku, byłyby bardzo kosztowne i zwyczajnie nieopłacalne dla klienta. Większe zlecenia w druku offsetowym stają się natomiast niezwykle atrakcyjne cenowo.
- czas realizacji – druk cyfrowy pozwala realizować szybkie zlecenia, zamówienia na tzw. “ostatnią chwilę”. Przygotowanie do druku offsetowego zajmuje nieco więcej czasu.
- personalizacja egzemplarzy wydruku – druk cyfrowy umożliwia wprowadzanie zmian na każdym wydruku z osobna. Idealnym przykładem są tutaj wizytówki dla pracowników firmy, zaproszenia na wydarzenie itp.
- Jakość druku – technika druku offsetowego pozwala na uzyskanie lepszej jakości wydruku,
- format – druk cyfrowy jest wykorzystany do mniejszych formatów (do A3 – 42×30 cm) (z tego względu, że rzadko kiedy spotyka się maszyny umożliwiające większe wydruki), natomiast offset pozwala na realizację zleceń do formatu B1 (70×100 cm).
- Druk wielkoformatowy jest osobną techniką, chociaż też jest drukiem cyfrowym, czyli pozwala na bezpośredni druk z pliku. Druk wielkoformatowy pozwala na dość elastyczny wybór formatu, począwszy od małych naklejek w dowolnym kształcie, poprzez tabliczki, szyldy, tablice a kończąc na reklamach o wymiarach kilkanaście na kilka metrów