Każdej firmie zależy na wysokiej jakości, trwałej reklamie, która jest wizytówką firmy. W zależności od efektu końcowego wydruku, reklama może przyciągać… lub odstraszać odbiorców. Oprócz samego projektu graficznego i jakości materiałów wykorzystanych do przygotowania banerów istotna jest także sama metoda druku – wybierając drukarnie spotkasz się z pojęciem druku cyfrowego oraz druku offsetowego czy wielkoformatowego. Czy któryś z nich jest lepszy? To zależy. Każdy z nich ma swoje wady i zalety. W zależności od specyfiki zlecenia należy świadomie dobrać rodzaj a drukarnia powinna profesjonalnie doradzić w tym temacie.
Druk offsetowy, wielkoformatowy i cyfrowy – podstawowe różnice
- wielkość nakładu – druk offsetowy jest wykorzystywany przy dużych nakładach a cyfrowy przy niewielkich zleceniach. Niskie nakłady w przypadku offsetu, ze względu na dłuższy proces przygotowania do druku, byłyby bardzo kosztowne i zwyczajnie nieopłacalne dla klienta. Większe zlecenia w druku offsetowym stają się natomiast niezwykle atrakcyjne cenowo.
- czas realizacji – druk cyfrowy pozwala realizować szybkie zlecenia, zamówienia na tzw. “ostatnią chwilę”. Przygotowanie do druku offsetowego zajmuje nieco więcej czasu.
- personalizacja egzemplarzy wydruku – druk cyfrowy umożliwia wprowadzanie zmian na każdym wydruku z osobna. Idealnym przykładem są tutaj wizytówki dla pracowników firmy, zaproszenia na wydarzenie itp.
- Jakość druku – technika druku offsetowego pozwala na uzyskanie lepszej jakości wydruku,
- format – druk cyfrowy jest wykorzystany do mniejszych formatów (do A3 – 42×30 cm) (z tego względu, że rzadko kiedy spotyka się maszyny umożliwiające większe wydruki), natomiast offset pozwala na realizację zleceń do formatu B1 (70×100 cm).
- Druk wielkoformatowy jest osobną techniką, chociaż też jest drukiem cyfrowym, czyli pozwala na bezpośredni druk z pliku. Druk wielkoformatowy pozwala na dość elastyczny wybór formatu, począwszy od małych naklejek w dowolnym kształcie, poprzez tabliczki, szyldy, tablice a kończąc na reklamach o wymiarach kilkanaście na kilka metrów
W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.
Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?
Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.
Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.
Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.
Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.