Biznes

5 korzyści stosowania drukarek etykiet z weryfikatorem kodów

Czytelna etykieta stanowi podstawowy nośnik informacji o produkcie. Problemy z odczytem danych generują w przedsiębiorstwie dodatkowe koszty związane z nieplanowanymi przestojami linii technologicznych, reklamacjami, a nawet zwrotem towaru. Można tego uniknąć, stosując drukarki etykiet z weryfikatorem umożliwiającym błyskawiczną walidację jakości wydrukowanych informacji.

Drukarki etykiet z weryfikatorem kodów umożliwiają jednoczesny druk oraz walidację poprawności etykiety. W przypadku zweryfikowania błędu następuje automatyczny wydruk nowej etykiety, a cały proces odbywa się bez konieczności ingerencji operatora.

Drukarki etykiet ze zintegrowanym weryfikatorem kodów kreskowych 1D i 2D to rozwiązania, które najczęściej polecamy swoim klientom posiadającym wiele linii produkcyjnych zależnych od siebie, a drukowane etykiety na ich wyroby, są wykorzystywane na kolejnych stanowiskach produkcyjnych. Ma to na celu zminimalizować przestoje powstałe przez brak możliwości prawidłowego odczytu etykiety. Na przykład zintegrowane urządzenie Printronix T8000 ODV-2D wdrożone u producenta systemów i komponentów samochodowych wyeliminowało ryzyko związane z dostarczaniem produktów z nieczytelnym kodem kreskowym – mówi Arkadiusz Krużycki, product manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.

Oto 5 korzyści, które przynosi wdrożenie automatycznego rozwiązania do drukowania i weryfikacji etykiet z kodami kreskowymi.

  1. Pewność zgodności wydruku z zaprojektowaną etykietą

Weryfikator zintegrowany z drukarką etykiet waliduje poprawność danych na etapie drukowania kodu kreskowego. Jeśli otrzymywany obraz druku jest nieczytelny i odbiega od zaprojektowanego oryginału, etykieta zostaje oznaczona w sposób uniemożliwiający jej dalsze wykorzystanie, zaś urządzenie automatycznie drukuje nową etykietę. Daje to gwarancję, że na produkcie zostanie umieszczona etykieta sprawdzona pod kątem zgodności z zaprojektowanym oryginałem.

  1. Kompletne rozwiązanie do druku i błyskawicznej weryfikacji

Weryfikator kodów jest zintegrowany z drukarką etykiet. Nie ma konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów czy oprogramowania. Kompletne rozwiązanie działa więc w sposób łatwy, szybki, a przede wszystkim skuteczny. Co więcej, urządzenie automatycznie drukuje i weryfikuje etykiety, nie wymagając przy tym ingerencji operatora.

  1. Gwarancja druku odpowiednich kodów kreskowych

Urządzenie do walidacji kodów kreskowych weryfikuje poprawność etykiety podczas druku. W ten sposób gwarantuje wydrukowanie odpowiedniego kodu kreskowego i eliminuje ryzyko umieszczenia na produkcie etykiety odbiegającej od oryginału. Dzięki temu producent zyskuje pewność, że etykieta będzie mogła zostać prawidłowo odczytana w kolejnych procesach.

  1. Brak nieplanowanych przestojów związanych z odczytem kodów kreskowych

Etykiety umieszczone na produktach są w procesach produkcyjnych i logistycznych wielokrotnie skanowane przez przeznaczone do tego celu urządzenia. Niepoprawna lub zniszczona etykieta powoduje przestoje linii technologicznych związane z problemami dotyczącymi odczytu danych umieszczonych na etykiecie. Weryfikacja poprawności kodów jeszcze na etapie druku sprawia, że informacje mogą być później szybko i bezproblemowo odczytywane. Ma to znaczący wpływ na płynność procesów, a w efekcie na wskaźniki wydajnościowe i jakościowe zakładu.

  1. Uniknięcie zbędnych kosztów związanych ze zwrotem towaru

Aplikacja etykiety niezgodnej z zaprojektowaną przez operatora może przynieść wiele negatywnych konsekwencji. Przykładem jest brak możliwości odczytu kodu kreskowego na dalszych etapach produkcyjnych i logistycznych. Wiąże się to z reklamacjami, karami umownymi od dostawcy, a nawet zwrotem całej partii towaru – wylicza ekspert z Etisoft.

Wykorzystanie drukarek etykiet z weryfikatorem pozwala wyeliminować ten problem. Na produktach zostają umieszczone wyłącznie sprawdzone i poprawne etykiety. Dzięki temu producent gwarantuje swoim odbiorcom właściwe wywiązanie się z umowy i dostarcza prawidłowo oznakowany produkt, co przekłada się na lepszą współpracę oraz budowanie wizerunku kontrahenta godnego zaufania.

Czy wiesz że…

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top